Facebook geeft voorkeur aan snelle websites

Facebook geeft voorkeur aan snelle websites

Zoals je wel weet is het belangrijk om een snelle website of webshop te hebben. Recent onderzoek toont aan dat meer dan 40% van de bezoekers je website verlaat als deze niet binnen drie seconden is geladen. Een website die er lang over doet om te laden, wordt door bezoekers als niet-gebruiksvriendelijk ervaren. En Facebook zal deze nu ook benadelen.

Het is al een tijdje bekend dat Google voorkeur gaf aan snelle webpagina's in hun zoekresultaten. Dit is logisch want op Google ga je gericht zoeken naar een website met de juiste informatie. Iedereen wilt dat de websites die de beste ervaring bieden bovenaan komen.

Facebook News Feed is een doorlopende bron van informatie die door Facebook geselecteerd wordt en dan aan jou getoond wordt. Dit betekent dat jij niet bepaalt wat je eerst te zien krijgt. Het afhankelijk zijn van Facebook en hun adverteerders.

Bijna elk bedrijf adverteert op Facebook, daarbij bepaalt het bedrijf zo nauwkeurig mogelijk wie de berichten te zien krijgt. Dit zijn bijvoorbeeld alle vrouwelijke inwoners van Limburg tussen de 30 en de 35 jaar met interesse in schoenen. Alles op Facebook is erop gericht om zo specifiek mogelijke publiciteit bij de juiste personen te krijgen.

Deze functionaliteit blijft uiteraard bestaan, maar indien je website sneller is dan de concurrentie zal je meer kans hebben om de juiste doelgroep te bereiken.

Je kan het uiteraard nog extremer formuleren: als je website niet snel reageert, zal je veel minder goed je doelgroep bereiken en is het misschien wel tijd om je website te optimaliseren!

Is jouw site snel genoeg? Neem contact met ons op, en wij kijken het graag voor jou na.

Bekijk onze andere relevante artikels

×