8 tips voor een succesvolle website

U bent hier

Onlangs kreeg ik deze reactie van een potentiële klant: Bert, een website kopen is toch vergelijkbaar als het kopen van een nieuwe wagen? Eerst kies je een merk en model en dan kijk je welke opties je erbij gaat nemen. Net zoals bij een website heb je honderden opties om uit te kiezen. Maar waaraan moet je website dan aan voldoen? Wij geven alvast 8 tips voor een succesvolle website.

1. Bedrijfsinformatie

Oké, hier had je waarschijnlijk zelf al aan gedacht, maar wist je ook dat het wettelijk verplicht is om bepaalde bedrijfsinformatie op je website te plaatsen? Denk aan je BTW-nummer, een privacyverklaring en een disclaimer. Voor de bezoeker is het erg belangrijk om te weten waar je gevestigd bent, op welke wijze je ze gaat contacteren en welke informatie je zal verspreiden via de bekende Social-Media kanalen. 

2. Een goed beveiligde omgeving

Een beveiligde verbinding (dankzij een SSL-certificaat) is noodzakelijk omwille van de privacywetgeving! Zo bescherm je de persoonsgegevens van je bezoekers die ze achterlaten op je website. 

3. Registreer je domeinnaam in het land waar je je gaat vestigen

De meeste van onze klanten vestigen zich in belgië, jij ook? Het is daarom noodzakelijk om een .be-domeinnaam aan te kopen. Waarom? Zoekmachines zijn zo geoptimaliseerd dat ze de extensie van de gevestigde land voorrang zullen geven. google.be zal dus eerder een .be-domeinnaam voorrang geven dan een .nl domeinnaam en andersom. ;-)

4. Relevante content

Bij content of inhoud denken veel klanten dat het enkel gaat om alleen maar tekst. Fout! Het omvat ook jouw foto’s of video’s. Samen met een duidelijke strategie (zie tip 7) zal je gemakkelijker kunnen bepalen welke content er op je website zal komen te staan.

Daarnaast zullen je teksten ook nog eens actiegericht, wervend en beknopt moeten zijn. Een hele klus toch? Daarom hebben we een voorkeur voor het inhuren van een copywriter, een copywriter zorgt ervoor dat je content volledig afgestemd zal zijn op je doelpubliek en hun behoeftes. 

5. Bewijs jouw unieke meerwaarde

“Wat is de meerwaarde van mijn bedrijf?” Dit is een zinnetje wat je best aan je gelukkige klanten kunt stellen, zij vullen deze vraag met plezier voor je beantwoorden. Verzamel deze antwoorden zodat je enkele getuigenissen, reviews en case studies op je website kan plaatsen. Een extra troef zal de professionele fotomateriaal zijn die kan dienen voor je projecten en realisaties in de kijker te zetten. 

6. Optimaliseer je website voor kleinere schermen

In belgië surft meer dan 74 procent van de bevolking op het internet, het zou spijtig zijn dat je een aantal van deze bezoekers op je website in de kou liet staan door een niet geoptimaliseerde website. Daarom is het belangrijk om je website mobile reponsive te maken. In mensentaal? Zorg ervoor dat je website zich automatisch aanpast aan de breedte van elk scherm.

7. Ga voor een duidelijke strategie

Een strategie voor je website bepaal je niet alleen, dit doe je samen met je webdesigner, dit op basis van je doelen, unieke sterktes en de noden van je bedrijf. Het is de rode draad van je website, met een duidelijke strategie trek je de juiste klanten aan, waardoor je meer conversie zult maken via je website.

8. Converteren van je website

Joepie! Mijn website is goed vindbaar in zoekmachines, maar is dit wel voldoende? Het belangrijkste doel van je website is dat je bezoekers bellen, langskomen of een offerteformulier invullen. Zo zal je website renderen, en zal je je website meer zien als een investering dan in een extra kost. Maar hoe kan je er voor zorgen dat je bezoekers sneller contact met je zal opnemen via de website? Hier enkele extra tips:

  • Maak een duidelijke call-to-action: Een overtuigende zin die potentiële kopers moet overhalen tot het uitvoeren van een correcte handeling. Bijvoorbeeld: “Vraag je gratis offerte vandaag nog”.
  • Maak knoppen in elk beeld: Te alle tijden moeten kopers een knop of button kunnen zien, zodat ze altijd een relevante actie kunnen uitvoeren. 

Er zijn heel wat mogelijkheden om je bezoekers om te zetten naar klanten.
Bespreek dit dus zeker met je webdesigner.

Nood aan een succesvolle website? Boek een gratis adviesgesprek.

 

Ook interessant voor jou:

Ga je op vakantie? 
5 tips voor een knaller van een out-of-office!
Ga je op vakantie? 
5 tips voor een knaller van een out-of-office!

Een out-of-office is meer dan een gewone mail, het is niet zomaar een ‘Ik-ben-er-niet-mailtje'

Lees verder
Spoken er te veel wachtwoorden door je hoofd? Dit zijn onze tips!

Je kan tegenwoordig alles online terugvinden, van kennis tot persoonlijk gegevens, en dat willen we uiteraard beschermen...

Lees verder
Drupal vs. WordPress: kom precies te weten wat jij nodig hebt!

Er zijn talrijke contentmanagementsystemen (CMS) te vinden, maar laat ik jullie even de kenmerken geven van mijn...

Lees verder

Profiteer van onze midsummer deal! Klik hier voor meer informatie