Een SEO geoptimaliseerde website met 4 waardevolle tips!

U bent hier

Een SEO geoptimaliseerde website, krijg je niet zomaar. Dat zou mooi zijn. Helaas! Google beloond als je het verdient. Eerlijk is eerlijk hè. Een SEO geoptimaliseerde website is onmisbaar geworden. Mensen zoals jij en ik surfen dagelijks het internet af, allen op zoek naar bepaalde informatie. En dan moet je bovenaan verschijnen.

Optimaliseer je content!

Een SEO geoptimaliseerde website? Daar hoort goede content bij. Zorg ervoor dat Google weet waarover je webpagina gaat. Dit kan je doen door gebruik te maken van Keywords. Keywords zijn woorden waarop je gevonden wilt worden.

Ga nu niet heel je pagina vol met keywords plaatsen. Stel je voor: om de haverklap kom je het woord 'schoenen' tegen. Let op, want google weet dat je vals speelt. Vroeger kon dat, nu niet meer. Maar goed ook...

Gebruik long tail keywords en synoniemen. Long tail keywords zijn zoekwoorden in een langere versie. In plaats van schoenen gebruik je beter 'witte sportschoenen'. Dit maakt het specifieker. Zo ga je bij deze zoekopdracht ook sneller hoog scoren. Want het woord 'Schoenen', dat is breed vind je niet? Ten slotte is je kans om gevonden te worden op 'witte sportschoenen' groter. Daarnaast is ook je concurrentie veel kleiner. Twee vliegen in één klap.

Schrijf steeds een verleidelijke titel en meta description

De titel en meta description in Google, zijn twee belangrijke zinnen. De titel is de blauwe titel die je ziet na het uitvoeren van een zoekopdracht in Google. Is het een saaie titel? Of net een nieuwsgierige titel? Want bij een saaie titel, kan je het vergeten.

Willen ze verder lezen? Dan gaan ze naar je meta description. Dat is het stukje tekst die je ziet verschijnen onder je onweerstaanbare titel. Maak ook dit stukje tekst verschrikkelijk goed zodat je lezer nieuwsgierig blijft. Wilt hij nog verder lezen? Dan gaat hij klikken. En je hebt een bezoeker erbij, well done!

Een SEO geoptimaliseerde website is een snelle website

Het internet staat vol met SEO geoptimaliseerde websites. Maar zijn deze ook snel? En dat moeten ze zijn! Op een hele drukke dag, geef je een zoekopdracht in. Op dat moment wil je het liefst zo snel mogelijk het antwoord of de informatie die je zocht krijgen. Het woordje -langzaam- begint stilaan te verdwijnen in ons woordenboek.

Als je bezoeker je -Homepagina- niet binnen de drie seconden te zien krijgt, gaat hij je website verlaten. Neeeeee! Dat is niet de bedoeling. Maak je website snel door je afbeeldingen een juiste formaat te geven. En neem een hosting pakket die je aantal bezoekers kan verdragen. Heb je geen idee waar het over gaat? Vraag het aan je webdesigner.

Geef je afbeelding een naam

Je blog, of webpagina is bijna klaar om online geplaatst te worden. Alleen je afbeelding nog. Deze heb je nodig om een SEO geoptimaliseerde website te maken.

Je afbeelding ga je zoeken op Pixabay (legale afbeeldingen), vervolgens sla je ze op en geef je het een naam. Doe je dit niet? Dan gaat je afbeelding zelf een naam krijgen. Deze zal als volgt zijn: qsdmh-fhqdsfjkh.

Google kan geen afbeeldingen lezen. Heb je een afbeelding van een ‘boom’? Dan schrijf je er 'boom' bij. Werk je met long tail keywords? Dan mag je deze zeker gebruiken.

Voilà, nu weet Google tenminste waarover je afbeelding gaat. Vervolgens gaat hij controleren als de naam overeenkomt met je tekst op je webpagina. En zo zal hij bepalen of je website goed SEO geoptimaliseerd is of net niet (laten we hopen van wel).

Plaats alleen de allerbeste CTA’s

Een CTA, oftewel een call-to-action knop is een knop waar een bezoeker op klinkt om een bepaalde actie uit te voeren. Hieronder ga je mijn call-to-action vinden. Niet per se een knop, eerder een zin met een link, maar dat maakt niet uit. Mijn uiteindelijk doel, is hetzelfde.

Schrijf een verleidelijke CTA. Weet je nog? Hij moet zorgen voor actie! Schrijf je in de knop ‘Lees verder…’? Dan voelt je bezoeker een bepaalde verplichting om -iets- te doen. En hij moet al zó veel doen... Niet bepaald de juiste woorden dus. Neem liever: ‘Krijg toegang tot…’ of ‘Ontvang snel…’. Lees je het verschil? Bij het één moet hij iets doen en bij het ander ontvangt hij iets. Waar zou jij op klikken denk je?

Het is een hele boterham en om alles toe te passen, heb je meer tijd nodig dan alleen de uurtjes die je in de late avond hebt. Bespaar daarom zeker je kopzorgen. Want ik wil graag een lekkere koffie met je drinken en ervoor zorgen dat je hoog rankt in Google!

Ook interessant voor jou:

Drupal vs. WordPress: kom precies te weten wat jij nodig hebt!

Er zijn talrijke contentmanagementsystemen (CMS) te vinden, maar laat ik jullie even de kenmerken geven van mijn...

Lees verder
SEO of SOS? Laat je website gratis analyseren door VBdesign
SEO of SOS? Laat je website gratis analyseren door VBdesign

Laat jouw website testen met de gratis SEO analyse tool van VBdesign en krijg een gepersonaliseerde audit.

Lees verder