Loading...

Facebook geeft voorkeur aan snelle websites

U bent hier

Facebook geeft voorkeur aan snelle websites

Zoals je wel weet is het belangrijk om een snelle website of webshop te hebben, recent onderzoek toont aan dat meer dan 40% van de bezoekers je website verlaat als deze niet binnen drie seconden geladen is. Een website die er lang over doet om te laden wordt door bezoekers als niet-gebruiksvriendelijk ervaren, maar zal nu ook door Facebook benadeeld worden. 

Het is al een tijdje bekend dat Google voorkeur geeft aan snelle webpagina's in hun zoekresultaten, logisch want op Google ge je gericht zoeken zoeken naar een website met de juiste informatie. Dus wil jij ook dat de websites die de beste ervaring bieden bovenaan komen. 

Bij Facebook News Feed is het een doorlopende bron van informatie die door Facebook geselecteerd wordt en aan jou getoond zal worden, dit betekent dat jij niet bepaalt wat je eerst te zien krijgt maar zal afhankelijk zijn van Facebook en hun adverteerders.

Bijna elk bedrijf adverteert op Facebook, daarbij bepaalt het bedrijf zo nauwkeurig mogelijk wie de berichten te zien krijgt bijvoorbeeld alle vrouwelijke inwoners van Limburg tussen de 30 en de 35 jaar met interesse in schoenen. Alles op Facebook is erop gericht om zo specifiek mogelijke publiciteit bij de juiste personen te krijgen.

Deze funtionaliteit blijft uiteraard bestaan, maar indien je website sneller is dan de concurrentie zal je meer kans hebben om de juiste doelgroep te bereiken.

Je kan het uiteraard nog extremer formuleren: Als je website niet snel reageert, zal je veel minder je doelgroep bereiken en is het misschien wel tijd om je website te optimaliseren!

Is jouw site snel genoeg? Neem contact met ons op, en wij kijken het graag voor jou na.